Робочі навчальні плани на 2016/2017 навчальний рік складаються відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 09.06.2016№1/9-296«Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».

Навчальні програми:

У 2016-2017 навчальному році шкільний курс «Інформатика» у 5-11 класах буде викладатися на навчальними програмами:

КласНазва навчальної програмиГіперпосилання на зміст чинної програми
5 класНавчальна програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти). Для класів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)»https://docs.google.com/document/d/1Vzejj1sKxBGJY4XbRPpz2CRGec70h6wwIEiMUg6as-I/edit?usp=sharing
6-8 класНавчальна програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти)https://drive.google.com/file/d/0B5l7jfM6IZpFaWkwQmFoelBseFk/view?usp=sharing
5-9Програма з інформатики для 5-9 класів для ЗОШ з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу. (Лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-265 від 05.09.2012) Програма надрукована в журналі "Комп'ютер у школі та сім'ї" №6 - 2012 року, с. 3 – 14https://drive.google.com/file/d/0B5l7jfM6IZpFX0pxQUNxOGdjSnM/view?usp=sharing
8-9 класНавчальна програма для 8-9 класів для загальноосвітні х навчальних закладів (класів) з поглибленим вивчення окремих предметів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освітиhttp://www.mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/informatika.pdf
8-9 класНавчальна програма для 8-9 класів для загальноосвітні х навчальних закладів (класів) з поглибленим вивчення окремих предметівhttp://www.mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/inform-new.pdf
9 класНавчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладівhttps://docs.google.com/document/d/1BhekpqFWPOXLNfO0hwqED4OfC53naNXqGvxlN9q9G2o/edit?usp=sharing
10-11 класНавчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандартуhttps://docs.google.com/document/d/1-dK2ZZYsvXozZ266ueiCzzjxj_r0nd1vHBIt4lghLhA/edit?usp=sharing
10-11 класНавчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень.https://docs.google.com/document/d/1EKGEjQnKNpxVC9l-LS7iaigKbBebcJEazWuXGwiVr-U/edit?usp=sharing
10-11 клас«Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (Опубліковано на сайті МОН та в збірнику), яка є продовженням Навчальної програми поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9 класів ЗНЗ. Напрям - технологічний, профіль інформаційно-технологічний.https://docs.google.com/document/d/1y07HNVu5CpkFz1xPiAS_lBS72cwh-WvS9uAz58nQps8/edit?usp=sharing
10-11 класНавчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень.https://docs.google.com/document/d/16O07d8G74PliM-usbesP_DMf_SRiJaAaiQ3-f9Y-_LY/edit?usp=sharing

Звертаємо вашу увагу на особливості змісту навчальної програми для учнів 5-9-х класів, які вивчали інформатику у 2-4 класах:

- навчальна програма побудована лінійно-концентрично (зміст понять поступово розширюється і доповнюється). Лінійність реалізується шляхом ознайомлення учнів з поняттями інформації, інформаційних процесів, систем і технологій, інформаційної моделі та комп’ютерним моделюванням, операційною системою й прикладними програмами захисту та архівування даних, графічним редактором, текстовим і табличним процесорами, засобами створення та опрацювання публікацій, редакторами презентацій й об’єктів мультимедіа, системою управління базами даних, сервісами Інтернету, поняттям алгоритму, базовими структурами алгоритмів, навчальним середовищем виконання алгоритмів. Змістова лінія «Основи алгоритмізації та програмування» є наскрізною для всього курсу. Концентричність реалізує ознайомлення учнів з поняттями інформатики і інформаційно-комунікаційними технологіями за всіма змістовими лініями на різних рівнях складності, поступово доповнюючи і розширюючи їх зміст залежно від рівня сформованості загальнонавчальних навичок, вивченого навчального матеріалу з інших предметів і вікових особливостей розвитку учнів відповідних класів.

- змінено розподіл навчальних годин між темами у порівнянні з попередньою програмою,

- змінено формулювання змістовних ліній навчальної програми,

- введено орієнтовний перелік базових компонентів компетентнісних задач,

- видалено обов’язкові практичні роботи для виконання (роз’яснення МОНУ щодо орієнтовної кількості практичних робіт буде представлено в методичних рекомендаціях до початку нового 2016-2017 н.р.).

Змістові лінії

БулоСтало
1. Інформація, інформаційні процеси, системи.2. Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.3. Комп’ютерні мережі, інформаційні технології створення та опрацювання текстових документів, графічних зображень, числових даних, об’єктів мультимедіа, комп'ютерних презентацій;4. Комп’ютерне моделювання.5. Основи алгоритмізації та програмування1. Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.2. Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.3. Телекомунікаційні технології4. Інформаційні технології створення й опрацювання інформаційних об’єктів5. Моделювання, алгоритмізація та програмування

Перелік необхідних програмних засобів:

БулоСтало
1. операційна система з графічним інтерфейсом;2. клавіатурний тренажер і тренажер миші;3. програма для запису даних на оптичні носії;4. архіватор;5. антивірусна програма;6. векторний графічний редактор;7. растровий графічний редактор;8. текстовий процесор;9. редактор презентацій;10. редактор публікацій;11. програми для опрацювання об’єктів мультимедіа;12. табличний процесор;13. програма для створення карт знань;14. програми для опрацювання аудіо- та відеоданих і розробки потокових презентацій;15. онлайн-перекладачі;16. веб-браузер;17. навчальне середовище виконання алгоритмів;18. комп’ютерні програми для підтримки вивчення різних навчальних предметів.1. операційна система з графічним інтерфейсом;2. клавіатурний тренажер;3. тренажер роботи з маніпулятором «миша»;4. програма для запису даних на оптичні носії;5. програма — архіватор;6. антивірусна програма;7. векторний графічний редактор (можливе використання редактора, вбудованого в середовище офісної програми);8. растровий графічний редактор (на різних етапах навчання використовуються кілька різних за складністю графічних редакторів);9. текстовий процесор;10. редактор презентацій;11. програма для створення комп’ютерних публікацій;12. табличний процесор;13. програма для опрацювання аудіо й відеоданих і розроблення потокових презентацій;14. електронні словники і програми, призначені для перекладу;15. веб_браузер;16. навчальне середовище програмування;17. середовище розроблення програм.

Зміни у розподілі годин за змістовними лініями

Було

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
1Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.4--329
2Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.106-5-21
30

Стало

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
1Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.6101026
26

Було

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
3Інформаційні технології
3.1.Створення та опрацювання текстових документів-8-6519
3.2.Створення та опрацювання графічних зображень9---615
3.3.Створення та опрацювання об’єктів мультимедія-4-6-10
3.4.Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій9---615
3.5Створення та опрацювання числових даних--810-18
Усього77

Стало

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
2Технології створення та опрацювання інформаційних об’єктів
2.1.Створення та опрацювання текстових документів5---813
2.2.Створення та опрацювання зображень--12-12
2.3.Створення та опрацювання мультимедійних об’єктів---8-8
2.4.Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій-6---6
2.5Створення та опрацювання електронних таблиць--9-1221
Усього60

Було

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
4Комп’ютерні мережі-84-1628
28

Стало

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
3Телекомунікаційні технології474-621
21

Було

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
5Моделювання--3-69
6Основи алгоритмізації та програмування-79281054
-712281663

Стало

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
4Моделювання, алгоритмізація та програмування121212241878
78

Було

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
7Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових навчальних проектів--891532

Стало

№ з/сЗмістові лініїКласи та кількість годин
5 клас6 клас7 клас8 клас9 класУсього
5Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів45581032

Було

8Резерв3233415

Стало

6Резерв, повторення та узагальнення4558628

Під час вивчення інформатики вчителі та учні матимуть можливість працювати із підручниками та файлами заготовками для виконання завдань і практичних робіт розміщених в Інтернеті за адресами:

- «Інформатика» (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.);

- «Інформатика»(Гуржій А.М., Карташова Л.А.,Лапінський В.В., Руденко В.Д.);

- «Інформатика» (Казанцева О.П., Стеценко І.В.):http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/875/,http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/862/;

- «Інформатика» (Морзе Н.В., Вембер В.П.,Барна О.В.) :http://inf3-m.blogspot.com/,http://inf4-m.blogspot.com/,http://inf5-m.blogspot.com/,http://inf6-m.blogspot.com/,http://inf7-m.blogspot.com/,http://inf8-st.blogspot.com/;

- "Інформатика" (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І. ,Чернікова Л.А. Шакотько В.В.):http://allinf.at.ua/.

З 01.09.2016 р. Міністерством освіти і науки України планується оновлення змісту навчальної програми з «Інформатики» для 10-11 класу, рівень стандарт.

Нормативні документи, які регламентують організацію навчального процесу на уроках інформатики :

- Закон України «Про освіту»;

- Закон України «Про загальну середню освіту» ;

- Закон України «Про охорону дитинства» ;

- Державний стандарт початкової загальної освіти ;

- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти ;

- Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів;

- Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти;

- ДСанПІН 5.5.6.009.98 «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах» ;

- Державні санітарні правила і норми влаштування , утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.

Для учнів 6-7,9,10-11-х класів залишаються чинними нормативні документи, які регламентують організацію навчального процесу на уроках інформатики (накази, інструктивно-методичні листи, методичні рекомендації тощо Міністерства освіти і науки України) попередніх років.

На сайті кафедри ІІТО в розділіПрограми з інформатики для основної та старшої школиопубліковано перелік навчальних програм, які мають гриф Міністерства освіти і науки України за якими можна викладати курс інформатики в 5-11 класах (варіативна та інваріантна складова навчального плану) у 2016-2017 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 981

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.