Робочі навчальні плани на 2016/2017 навчальний рік складаються відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 09.06.2016№1/9-296«Про структуру 2016/2017 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів».
Навчальні програми:
У 2016-2017 навчальному році шкільний курс «Інформатика» у 5-11 класах буде викладатися на навчальними програмами:
Клас | Назва навчальної програми | Гіперпосилання на зміст чинної програми |
5 клас | Навчальна програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти). Для класів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)» | https://docs.google.com/document/d/1Vzejj1sKxBGJY4XbRPpz2CRGec70h6wwIEiMUg6as-I/edit?usp=sharing |
6-8 клас | Навчальна програма для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти) | https://drive.google.com/file/d/0B5l7jfM6IZpFaWkwQmFoelBseFk/view?usp=sharing |
5-9 | Програма з інформатики для 5-9 класів для ЗОШ з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу. (Лист ІІТЗО № 14.1/12-Г-265 від 05.09.2012) Програма надрукована в журналі "Комп'ютер у школі та сім'ї" №6 - 2012 року, с. 3 – 14 | https://drive.google.com/file/d/0B5l7jfM6IZpFX0pxQUNxOGdjSnM/view?usp=sharing |
8-9 клас | Навчальна програма для 8-9 класів для загальноосвітні х навчальних закладів (класів) з поглибленим вивчення окремих предметів (за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти | http://www.mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/informatika.pdf |
8-9 клас | Навчальна програма для 8-9 класів для загальноосвітні х навчальних закладів (класів) з поглибленим вивчення окремих предметів | http://www.mon.gov.ua/content/%D0%9E%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B0/inform-new.pdf |
9 клас | Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів | https://docs.google.com/document/d/1BhekpqFWPOXLNfO0hwqED4OfC53naNXqGvxlN9q9G2o/edit?usp=sharing |
10-11 клас | Навчальна програма для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту | https://docs.google.com/document/d/1-dK2ZZYsvXozZ266ueiCzzjxj_r0nd1vHBIt4lghLhA/edit?usp=sharing |
10-11 клас | Навчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень. | https://docs.google.com/document/d/1EKGEjQnKNpxVC9l-LS7iaigKbBebcJEazWuXGwiVr-U/edit?usp=sharing |
10-11 клас | «Навчальна програма поглибленого вивчення інформатики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» (Опубліковано на сайті МОН та в збірнику), яка є продовженням Навчальної програми поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9 класів ЗНЗ. Напрям - технологічний, профіль інформаційно-технологічний. | https://docs.google.com/document/d/1y07HNVu5CpkFz1xPiAS_lBS72cwh-WvS9uAz58nQps8/edit?usp=sharing |
10-11 клас | Навчальна програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень. | https://docs.google.com/document/d/16O07d8G74PliM-usbesP_DMf_SRiJaAaiQ3-f9Y-_LY/edit?usp=sharing |
Звертаємо вашу увагу на особливості змісту навчальної програми для учнів 5-9-х класів, які вивчали інформатику у 2-4 класах:
- навчальна програма побудована лінійно-концентрично (зміст понять поступово розширюється і доповнюється). Лінійність реалізується шляхом ознайомлення учнів з поняттями інформації, інформаційних процесів, систем і технологій, інформаційної моделі та комп’ютерним моделюванням, операційною системою й прикладними програмами захисту та архівування даних, графічним редактором, текстовим і табличним процесорами, засобами створення та опрацювання публікацій, редакторами презентацій й об’єктів мультимедіа, системою управління базами даних, сервісами Інтернету, поняттям алгоритму, базовими структурами алгоритмів, навчальним середовищем виконання алгоритмів. Змістова лінія «Основи алгоритмізації та програмування» є наскрізною для всього курсу. Концентричність реалізує ознайомлення учнів з поняттями інформатики і інформаційно-комунікаційними технологіями за всіма змістовими лініями на різних рівнях складності, поступово доповнюючи і розширюючи їх зміст залежно від рівня сформованості загальнонавчальних навичок, вивченого навчального матеріалу з інших предметів і вікових особливостей розвитку учнів відповідних класів.
- змінено розподіл навчальних годин між темами у порівнянні з попередньою програмою,
- змінено формулювання змістовних ліній навчальної програми,
- введено орієнтовний перелік базових компонентів компетентнісних задач,
- видалено обов’язкові практичні роботи для виконання (роз’яснення МОНУ щодо орієнтовної кількості практичних робіт буде представлено в методичних рекомендаціях до початку нового 2016-2017 н.р.).
Змістові лінії
Було | Стало |
1. Інформація, інформаційні процеси, системи.2. Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.3. Комп’ютерні мережі, інформаційні технології створення та опрацювання текстових документів, графічних зображень, числових даних, об’єктів мультимедіа, комп'ютерних презентацій;4. Комп’ютерне моделювання.5. Основи алгоритмізації та програмування | 1. Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.2. Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних.3. Телекомунікаційні технології4. Інформаційні технології створення й опрацювання інформаційних об’єктів5. Моделювання, алгоритмізація та програмування |
Перелік необхідних програмних засобів:
Було | Стало |
1. операційна система з графічним інтерфейсом;2. клавіатурний тренажер і тренажер миші;3. програма для запису даних на оптичні носії;4. архіватор;5. антивірусна програма;6. векторний графічний редактор;7. растровий графічний редактор;8. текстовий процесор;9. редактор презентацій;10. редактор публікацій;11. програми для опрацювання об’єктів мультимедіа;12. табличний процесор;13. програма для створення карт знань;14. програми для опрацювання аудіо- та відеоданих і розробки потокових презентацій;15. онлайн-перекладачі;16. веб-браузер;17. навчальне середовище виконання алгоритмів;18. комп’ютерні програми для підтримки вивчення різних навчальних предметів. | 1. операційна система з графічним інтерфейсом;2. клавіатурний тренажер;3. тренажер роботи з маніпулятором «миша»;4. програма для запису даних на оптичні носії;5. програма — архіватор;6. антивірусна програма;7. векторний графічний редактор (можливе використання редактора, вбудованого в середовище офісної програми);8. растровий графічний редактор (на різних етапах навчання використовуються кілька різних за складністю графічних редакторів);9. текстовий процесор;10. редактор презентацій;11. програма для створення комп’ютерних публікацій;12. табличний процесор;13. програма для опрацювання аудіо й відеоданих і розроблення потокових презентацій;14. електронні словники і програми, призначені для перекладу;15. веб_браузер;16. навчальне середовище програмування;17. середовище розроблення програм. |
Зміни у розподілі годин за змістовними лініями
Було
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
1 | Інформація, інформаційні процеси, системи, технології. | 4 | - | - | 3 | 2 | 9 |
2 | Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних. | 10 | 6 | - | 5 | - | 21 |
30 |
Стало
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
1 | Інформація, інформаційні процеси, системи, технології.Комп’ютер як універсальний пристрій для опрацювання даних. | 6 | 10 | 10 | 26 | ||
26 |
Було
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | ||||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | |||
3 | Інформаційні технології | |||||||
3.1. | Створення та опрацювання текстових документів | - | 8 | - | 6 | 5 | 19 | |
3.2. | Створення та опрацювання графічних зображень | 9 | - | - | - | 6 | 15 | |
3.3. | Створення та опрацювання об’єктів мультимедія | - | 4 | - | 6 | - | 10 | |
3.4. | Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій | 9 | - | - | - | 6 | 15 | |
3.5 | Створення та опрацювання числових даних | - | - | 8 | 10 | - | 18 | |
Усього | 77 |
Стало
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | ||||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | |||
2 | Технології створення та опрацювання інформаційних об’єктів | |||||||
2.1. | Створення та опрацювання текстових документів | 5 | - | - | - | 8 | 13 | |
2.2. | Створення та опрацювання зображень | - | - | 12 | - | 12 | ||
2.3. | Створення та опрацювання мультимедійних об’єктів | - | - | - | 8 | - | 8 | |
2.4. | Створення та опрацювання комп’ютерних презентацій | - | 6 | - | - | - | 6 | |
2.5 | Створення та опрацювання електронних таблиць | - | - | 9 | - | 12 | 21 | |
Усього | 60 |
Було
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
4 | Комп’ютерні мережі | - | 8 | 4 | - | 16 | 28 |
28 |
Стало
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
3 | Телекомунікаційні технології | 4 | 7 | 4 | - | 6 | 21 |
21 |
Було
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
5 | Моделювання | - | - | 3 | - | 6 | 9 |
6 | Основи алгоритмізації та програмування | - | 7 | 9 | 28 | 10 | 54 |
- | 7 | 12 | 28 | 16 | 63 |
Стало
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
4 | Моделювання, алгоритмізація та програмування | 12 | 12 | 12 | 24 | 18 | 78 |
78 |
Було
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
7 | Розв’язування компетентнісних задач, виконання індивідуальних і групових навчальних проектів | - | - | 8 | 9 | 15 | 32 |
Стало
№ з/с | Змістові лінії | Класи та кількість годин | |||||
5 клас | 6 клас | 7 клас | 8 клас | 9 клас | Усього | ||
5 | Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів | 4 | 5 | 5 | 8 | 10 | 32 |
Було
8 | Резерв | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 15 |
Стало
6 | Резерв, повторення та узагальнення | 4 | 5 | 5 | 8 | 6 | 28 |
Під час вивчення інформатики вчителі та учні матимуть можливість працювати із підручниками та файлами заготовками для виконання завдань і практичних робіт розміщених в Інтернеті за адресами:
- «Інформатика» (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.);
- «Інформатика»(Гуржій А.М., Карташова Л.А.,Лапінський В.В., Руденко В.Д.);
- «Інформатика» (Казанцева О.П., Стеценко І.В.):http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/875/,http://www.bohdan-digital.com/catalog/interaktivni-uroki/862/;
- «Інформатика» (Морзе Н.В., Вембер В.П.,Барна О.В.) :http://inf3-m.blogspot.com/,http://inf4-m.blogspot.com/,http://inf5-m.blogspot.com/,http://inf6-m.blogspot.com/,http://inf7-m.blogspot.com/,http://inf8-st.blogspot.com/;
- "Інформатика" (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І. ,Чернікова Л.А. Шакотько В.В.):http://allinf.at.ua/.
З 01.09.2016 р. Міністерством освіти і науки України планується оновлення змісту навчальної програми з «Інформатики» для 10-11 класу, рівень стандарт.
Нормативні документи, які регламентують організацію навчального процесу на уроках інформатики :
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про загальну середню освіту» ;
- Закон України «Про охорону дитинства» ;
- Державний стандарт початкової загальної освіти ;
- Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти ;
- Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів;
- Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти;
- ДСанПІН 5.5.6.009.98 «Влаштування і обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах» ;
- Державні санітарні правила і норми влаштування , утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01.
Для учнів 6-7,9,10-11-х класів залишаються чинними нормативні документи, які регламентують організацію навчального процесу на уроках інформатики (накази, інструктивно-методичні листи, методичні рекомендації тощо Міністерства освіти і науки України) попередніх років.
На сайті кафедри ІІТО в розділіПрограми з інформатики для основної та старшої школиопубліковано перелік навчальних програм, які мають гриф Міністерства освіти і науки України за якими можна викладати курс інформатики в 5-11 класах (варіативна та інваріантна складова навчального плану) у 2016-2017 н.р.
Коментарi